Dennis Schoormans van Ambiance Zonwering:

Met Winning Proposal halen we maximaal rendement uit onze campagnes”

Meer uniformiteit in uitgebrachte offertes, hogere efficiency voor franchisenemers en meer inzicht in opvolging van leads. Ambiance Zonwering, een franchiseorganisatie met ruim 40 vestigingen, realiseerde het met Winning Proposal. Dennis Schoormans, franchisedirecteur van Ambiance, vertelt over zijn ervaring met de offertetool.

Uniformiteit en inzicht

Dennis: “Twee jaar geleden besloten we om massamedia in te zetten om de naamsbekendheid van Ambiance landelijk te vergroten. De focus lag hierbij op de internetstrategie en het vergroten van het aantal bezoekers en conversies via onze website.”

“In het eerste jaar realiseerden we veel conversies, maar het maken en versturen van prijsindicaties kostte veel tijd voor onze franchisers. Bovendien was er geen uniformiteit in voorstellen en hadden wij als hoofdkantoor geen inzicht in en overzicht over de voorstellen.”

Uitstraling centraal in Winning Proposal

In 2016 besloot Ambiance daarom op zoek te gaan naar een tool waarmee het uitbrengen van offertes eenvoudiger en eenduidiger werd.

Dennis: “Eén van de belangrijkste punten voor ons was dat we onze nieuwe positionering konden doortrekken naar de prijsindicatie. Het draait niet enkel om de prijs, maar vooral om het verhaal dat Ambiance wil vertellen. Met Winning Proposal heeft elke offerte een hoogwaardige uitstraling.”

Conversies beter opvolgen

“De grootste voordelen voor ons als hoofdkantoor zijn dat we de kwaliteit van elke uitgebrachte prijsindicatie kunnen waarborgen en dat onze franchisenemers veel sneller werken. Conversies op de website worden daarom beter opgevolgd.”

Inzicht in salestraject

Eén van de andere obstakels waar Ambiance tegenaan liep, was het gebrek aan inzicht in de opvolging van leads. Winning Proposal lost dit op.

Dennis: “Het dashboard in Winning Proposal biedt ons inzicht in de opvolging, reactiesnelheid en status van de gekwalificeerde leads. Doordat het salestraject beter in kaart gebracht is, halen we maximaal rendement uit onze campagnes.”

Hogere efficiency met offertetool

“Ook onze franchisers zijn enthousiast over Winning Proposal. Ze gebruiken de offertetool graag. Ze zijn veel minder tijd kwijt aan het maken en verzenden van een offerte. Dat gebeurt grotendeels geautomatiseerd. Offertes zijn binnen een paar minuten klaar.”

Maximaal rendement uit leads

“Ik denk dat elke organisatie baat heeft bij Winning Proposal. Vooral als het gaat om het behalen van maximaal rendement uit de leads die je binnenkrijgt. Maar ook als je wil bouwen aan je merkidentiteit als organisatie, is deze offertetool perfect. Wij zagen het aantal offerteaanvragen zelfs met ruim 50% stijgen.”

logo